Domain Otoritesi Nedir? Domain Otoritesi Nasıl Yükseltilir?

Domain Otoritesi Nedir? Domain Otoritesi Nasıl Yükseltilir?

 

Ehost ailesi olarak pek çok konuda sizlere içerik sunmaya devam ediyoruz. Günümüzde, bir web sitesinin kalitesini değerlendirmek için birçok yöntem bulunmasına rağmen, genel bir değerlendirme için sıklıkla kullanılan SEO metriklerinden biri olan Domain Authority (Alan Yetkinliği) kavramını ve nasıl artırılabileceğini açıklayarak, SEO’nun hızla değişen kurallar ve standartlarla dolu oyununda başarınızı anlamanıza ve rakipleriniz arasındaki konumunuzu anlamanıza yardımcı oluyoruz. Domain Authority (DA), Google tarafından resmi olarak kullanılmayan ancak itibarını koruyan bir “itibar ölçeği” olarak kabul edilen bir metriktir. Bu metrik, SEO dünyasında ne kadar iyi olduğunuzu ve diğer sitelerle olan rekabetinizdeki yerinizi anlamanıza yardımcı olur.

Ehost.com.tr ailesi olarak bu konuda sizlere bilgilendirici bir içerik hazırlıyoruz. İsterseniz gelin domain otoritesi konusuna göz atalım. Hosting paketleri için domain otoritesi ne anlama geliyor gelin yakından görelim. 

Domain otoritesi nedir?

DA (Domain Authority), MOZ tarafından geliştirilen bir metriktir ve bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) sıralama olasılığını tahmin etmek için kullanılır. Bu metrik, 0 ila 100 arasında bir değer sunar ve puanınız ne kadar yüksekse (100’e yaklaştıkça), SERP’lerde üst sıralarda yer alma olasılığınız da o kadar yüksek olur. Bu nedenle, web sitenizin güvenilirliğiyle doğrudan ilişkilendirilir ve yüksek DA puanı, güvenilir bir web sitesine sahip olduğunuzun bir göstergesidir.

MOZ’un DA skoru için, tamamen açıklamasa da, backlink sayısı, kalitesi ve ilişkili olma gibi faktörleri kullanıldığı bilinmektedir. Tahmin edebileceğiniz gibi, yalnızca kaliteli backlinklere sahip olan ve güçlü pazarlama stratejileri uygulayan büyük markaların, örneğin Amazon ve Facebook gibi, web siteleri yüksek DA puanına sahiptir.

John Mueller’den gelen açıklamalara rağmen, Google’ın SERP sıralamalarını belirlemek için Domain Authority (DA) gibi bir metrik kullanmadığı belirtilse de, zamanla yapılan çalışmalar DA ve web sitesi sıralamaları arasında güçlü bir ilişki olduğunu göstermiş ve bu konuda tartışmalar devam etmiştir. Ahrefs tarafından yapılan bir araştırma, DA ile belirli anahtar kelimeler için sıralama alma arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur.

Daha sonraki açıklamalarda John Mueller, Google’ın MOZ’un DA metriğiyle benzer özelliklere sahip bir alan adı metriğine sahip olduğunu, ancak otorite puanını belirlemede backlink’lerin tek kriter olmadığını belirtmiştir. Google, güvenilir bir web sitesine yeni bir sayfa eklendiğinde bu sayfanın diğer sıradan bir web sitesindeki yeni bir sayfadan daha iyi bir konumda sıralandığını belirlemiştir. Bu nedenle, DA puanını geliştirmek için çaba sarf etmek anlamlıdır.

Domain Authority (DA), daha fazla anahtar kelime için sıralama şansını artırmakla birlikte, aynı zamanda rakip analizi için de kullanışlıdır. Ancak, SERP performansının analizinde sadece DA metriğini göz önünde bulundurmak yerine, kullanıcı deneyimini etkileyen diğer metrikleri de dikkate almak önemlidir.

Web sitelerinin kalitesini değerlendirmek için farklı SEO şirketlerinin kendi kriterleriyle ve farklı isimlerle sunduğu DA alternatifleri de yaygın olarak kullanılmaktadır. Ahrefs’in Domain Rating ve SEMrush’ın Authority Score gibi ölçümleri, backlink kalitesi ve miktarını kullanarak değerlendirme yapar ve periyodik olarak güncellenir. Bu üç metriğin puanları farklılık gösterir ve birbirinin yerine geçmez, ancak rakiplere göre performansınızı veya bir web sitesinin güvenilirliğini değerlendirmek için değerlendirilmeye değerdirler.

Page authority (PA) nedir?

PA (Page Authority), Moz tarafından geliştirilen bir diğer metrik olup Sayfa Yetkinliği anlamına gelir. Bu metrik, bir web sitesindeki sayfaların ayrı ayrı sıralama gücünü ölçer. Her PA puanındaki artış, web sitenizin arama motoru sıralamalarında daha üst sıralarda yer almanıza dolaylı olarak yardımcı olur. Bu nedenle, DA ve PA puanları üzerinde sürekli olarak çalışmak önemlidir. Her bir sayfanın PA puanını artırmak için yapılan çabalar, web sitenizin genel DA değerini yükseltmeye katkı sağlar.

Hangi SEO hedeflerine ulaşmayı hedeflediğinize bağlı olarak, her iki metriği de dikkate almak önerilir. PA, web sitenizin hangi bölümlerinin optimizasyon gerektirdiğini anlamanıza yardımcı olabilir. Bu da, DA puanınızı artırmak için öncelikli olarak hangi alanlarda çalışmanız gerektiğini belirlemenizi kolaylaştırır. 

Peki DA nasıl hesaplanır?

Google’ın bir sayfanın otoritesini nasıl belirlediği hakkında detaylı açıklamalar yapmadığından dolayı, tahminlerden ibaret olan bir konudur. Ancak, Moz’un açıklamalarına göre sayfa içi SEO ile ilgili kalite verileri, backlink sayısı ve backlink veren web sitelerinin alaka düzeyi gibi faktörlerin kullanıldığına dair bazı detaylara ulaşmak mümkündür. Önceden, bu popüler metriğin çalışma mantığı daha basitti. Ancak yıllar içinde Moz, makine öğrenimi hesaplamalarına dayanarak Domain Authority değeri üzerinde titizlikle çalışmış ve 170’den fazla faktörü dikkate almaya başlamıştır. DA puanı, bir web sitesinin arama motorlarında sıralanma olasılığını artırdığı için, 80 üzeri mükemmel, 60-70 arası çok iyi, 50-60 arası iyi, 40-50 arası ortalama ve 30’un altı zayıf olarak değerlendirilir. DA hesaplamasının makine öğrenmesine dayanması ve farklı veri noktalarının kullanılması nedeniyle, DA skorunda dalgalanmalar olabilir.

Moz’un ücretsiz analiz aracı, web sitenizin DA puanını kontrol etmenizin yanı sıra, girilen URL’ye ilişkin anahtar kelime sıralamaları, rakipler ve spam puanı gibi verileri de sağlar. Alternatif olarak, Ahrefs Website “Authority” Checker, Semrush Website Quality Check, LinkGraph’in Bulk DA Checker Tool ve Website SEO Checker gibi araçlarla DA puanınızı kontrol etme imkanına sahipsiniz. Ayrıca, ziyaret ettiğiniz herhangi bir web sitesinin DA değerini görmek için, ücretsiz olarak MozBar Google Chrome eklentisini yükleyebilirsiniz.

Moz’a göre, domain otoritesini olumsuz yönde etkileyen ve bu değerin düşmesine yol açan bir faktör niteliksiz veya Google’ın genel kurallarına uymayan sayfalardan gelen backlink’lerdir. Son DA güncellemeleriyle birlikte azaltılmış içerik ve anahtar kelime doldurma gibi yanlış SEO uygulamaları da DA skorunu olumsuz etkilemektedir. Ayrıca Moz algoritmalarındaki değişiklikler ve geri bağlantıları sağlayan sayfalarda düşen kalite ve DA puanı gibi unsurlar da bu metriğin zarar görmesine sebep olmaktadır.

 Domain otoritesi neden önemlidir?

Bazı uzmanlar, DA’nın bir sitenin sıralama potansiyelini güvenilir bir gösterge olarak kabul etmese de, bu değer Google algoritmasını taklit ettiği için birçok işletme, site sahibi ve SEO uzmanı tarafından önemsenmektedir.

Daha yüksek sıralamalar, daha fazla ziyaretçi ve dönüşüm anlamına geldiği için, işletmeler için yüksek bir domain otoritesi gelirle doğrudan ilişkilidir. Çünkü DA puanı ne kadar düşükse, içeriğin Google arama sonuçlarında görünme olasılığı da o kadar düşüktür. Elbette, web sitenizin SERP’lerde sıralama alması için yüksek bir DA puanına sahip olmak tek başına ana hedef olmamalıdır, ancak büyüdükçe sitenize güvenilirlik kazandıran ve hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından takdir edilen bir DA puanını artırmak herhangi bir dezavantaj taşımamaktadır.

DA, rekabeti değerlendirirken de güçlü bir parametredir. Yüksek kaliteli birçok bağlantıya sahip siteler genellikle en yüksek domain otoritesi puanlarına sahiptir. Ayrıca, DA puanı, daha fazla optimizasyon potansiyeline sahip olup olmadığınızı gösterdiğinden, dikkate alınması gereken bir faktördür. Ehost ailesi olarak bu noktada güncel domain hizmetlerini ve sağlıklı hosting paketlerini yakından görebilir ve hemen takip edebilirsiniz. Bu süreçleri kaybetmeyin ve sizler de kendinize özgü bir çalışmayı incelemeye devam edin. 

paylaş:

diğer yazlıarımız

Open chat
Hello 👋
Can we help you?