Blacklist yani kara listeye alma, e-posta kutularındaki istenmeyen e-posta alımını en aza indirmek için e-posta sistemlerini yöneten kuruluşlar tarafından kullanılan bir uygulamadır.
Blacklist, alıcı sunucuların bir IP adresinin veya alan adının itibarı hakkında bilgi almak için sorgulayabileceği, herkese açık, gerçek zamanlı bir veri tabanıdır.
Bir sunucunun IP adresi SpamHaus, SPAMCOP veya CBL olarak kara listeye alınırsa, sunucudan gönderilen tüm e-postalar bu kara listeyi kullanan kuruluşlar tarafından engellenir ve e-posta’nız spam klasörüne düşer veya hiç teslim edilmez.
Cisco Systems tarafından yapılan bir araştırmaya göre, spam e-posta’lar maalesef artık gönderilen tüm e-postaların %65’ini oluşturmaktadır.
Abonelerinize şüpheli e-posta’lar gönderirseniz, mutlaka bir blacklist’e girersiniz. Ancak bazen spam gönderici olmamanıza rağmen e-posta’larınız spam klasörüne düşebilir. Aşağıda, iletilerinizin spam olarak işaretlenmesinin en yaygın nedenlerinden bazılarını bulabilirsiniz:
Yazım hataları: E-posta kişilerinizin adreslerindeki yaygın yazım hataları, bir engellenenler listesine alınmanıza neden olabilir. Bu yüzden e-posta listenizdeki yazım hatalarını yakalamak ve düzeltmek için düzenli kontroller yapın.
İstenmeyen e-posta sözcükleri: İstenmeyen e-posta içeriğine ve konu satırlarına sahip kampanyaların spam klasörüne düşme olasılığı daha yüksektir.
Gizli abonelikten çıkma düğmesi: Abonelikten çıkma bağlantısını kaldırmak veya gizlemek, birden fazla spam şikayetini tetikleyecek kötü bir uygulamadır.
Temiz bir e-posta listesine sahip olmamak: İyi bir e-posta gönderen puanı elde etmek için temiz bir listeye sahip olmanız gerekir. Bu yüzden düzenli kontroller yaptığınızdan ve listenizi yakından takip ettiğinizden emin olun.
Yüksek hacimli e-postalar gönderme: Spam gönderenler genellikle yüksek hacimli e-posta’lar gönderir. Bu toplu mail uygulamasını sürekli yapmak şüpheli olarak işaretlemenize ve ardından kara listeye alınmanıza neden olur.