Chatbot, özellikle gelişen teknolojiyle pek çok kişinin ilgisini çekmeye başladı. Bu konuda internet kullanımına dair akla gelebilecek olan her türlü seçeneği ön plana çıkarabiliyorsunuz.
Gelişen teknoloji, internet kullanımının hızlı yükselişi, özellikle son birkaç yıldır daha fazla kullanılan online alışveriş siteleri hepsi de chatbot’un gelişmesine ön ayak olmuşlardır. eHost ailesi olarak yapılacak olan bütün çalışmaları sizler için ön plana çıkarmaya devam ediyoruz.
Adından da anlaşılacağı gibi sohbet robotu anlamına gelen ve insanlarla bilgisayar arasındaki iletişimi sağlayan chatbot, bugün özellikle müşterilerine hızlı dönüş sağlamak isteyen e-ticaret sitelerinde sıklıkla karşımıza çıkmaktadır.
Sohbet robotlarının amaçları, destek operatörü ya da müşteri temsilcisi olarak sizlere yazılı veya sözlü olarak yardımcı olmaktır. Chabot nedir, sorusuna yanıt verdikten sonra nasıl çalışır, faydaları nelerdir gelin onlara göz atalım.
Chatbot nasıl çalışır?
Sohbet robotunun amacı sizlere yardımcı olmak olduğundan dolayı öncelikle sizin verdiğiniz girdiyi anlamalıdır. Girdileri anlaması için farklı robotlar oluşturulmuştur. Button Bot’un sadece belirli cümleleri anlamasına izin verilir.
Veritabanına seçmeniz için belirli cümleler yerleştirilir. Chatbot sizin seçtiğiniz girdiye göre hazır cevapları önünüze sunar. Keyword Rule Chatbot ise veritabanında belirli anahtar kelimeler barındırır. Robota verdiğiniz girdilerde bu anahtar kelimeler bulunarak uygun dönüt hazırlanır.
Chatbot’un faydaları nedir?
Eskiden chatbot oluşturmak zor ve maliyetliydi ancak şu an ücretsiz olarak kendi sohbet robotunuzu oluşturabileceğiniz pek çok site mevcut. Bir kere oluşturduğunuz chatbot binlerce kullanıcıyla aynı anda iletişime geçebilir.
Bu da sizin için çalışan sayısının az olması ve daha az maliyet anlamına gelmektedir. Ek olarak bağlanmak isteyen kullanıcıların beklemesine gerek kalmayacak ki bu da yüksek müşteri memnuniyeti ve zamandan tasarruf demektir.
Seçim nasıl olmalıdır?
Firmanız için bir chatbot programlamak istiyorsanız öncelikle yapmanız gereken şey robotun kullanım amacını bulmak olmalı. Bunun için de firmanızın hedef kitlesini, bu kitlenin beklentilerini, ihtiyaçlarını tam olarak belirlemeniz gerekmektedir.
Eğer hedef kitlenizi belirli sorular altında basit yanıtlar tatmin edecekse Button Bot oluşturmak en doğrusu olacaktır. Ancak kullanıcılarınız uzun diyaloglara ihtiyaç duyuyorlarsa o zaman yapay zeka tabanlı bir chatbot oluşturmalısınız.