Günümüzde pek çok kişi yalnızca bir e-posta adresi yerine birçok farklı e-posta adresi kullanır. Sitelere kaydolurken açılan yeni hesaplar veya sağladığı imkanlar dolayısıyla yeni bir sağlayıcıya geçmek gibi sebeplerle e-posta adresleriniz çoğalabilir. Çok fazla e-posta hesabına sahip olmak ise bunları kontrol etmeyi zorlaştırabilir.
Kişisel e-posta veya iş hesabı gibi çeşitlenebilen bu adreslere de çeşitli konularda e-postalar gelir. Günlük olarak kontrol etmediğiniz takdirde, sosyal medya hesaplarından gelen bildirimler, alışveriş sitelerinden kampanyalar ya da markaların reklamları gibi birçok e-posta arasında bakmanız gereken önemli iletileri kaçırabilirsiniz. Bununla birlikte her gün farklı hesapları düzenli olarak kontrol etmek çok fazla vaktinizi de alabilir. Dolayısıyla zamandan tasarruf etmek, kendinize ya da diğer işlerinizi zaman ayırabilmek için birden fazla e-posta adresini kontrol etmek yerine bakmanız gereken iletileri tek bir gelen kutusunda birleştirmek mantıklı bir işlem olur.
Daha resmi ya da profesyonel bir isimle açtığınız hesaba geçmek veya görmek istemediğiniz e-postalardan kurtulmak gibi çeşitli nedenlerle e-postalarnızı başka bir hesaba yönlendirmek istiyor olabilirsiniz. Bunu yapmak için yeni bir e-posta hesabı açmak istiyor, ancak nasıl yapmanız gerektiğinden emin değilseniz “E-posta hesabı nasıl açılır?” başlıklı blog yazımızı inceleyerek yapmanız gereken tüm işlemleri kolayca öğrenebilirsiniz. Yeni hesabınızı açtıktan sonra yönlendirme işlemlerini de rahatça yapabilirsiniz.
İletilerin tümünü ya da yalnızca bir kısmını farklı bir adrese yönlendirmek mümkündür. Son derece pratik olan bu işlemi gerçekleştirerek görmeniz gereken tüm iletileri tek bir hesapta toplayabilirsiniz. Yönlendirmeyi ayarlamak için izleyeceğiniz yol, Gmail, Outlook, iCloud Mail gibi farklı sistemlerde neredeyse aynıdır. Aşağıdaki adımları izleyerek kısa sürede yönlendirme yapabilirsiniz.